söndag 7 oktober 2012

Johannas Lidingölopp

Efter en allt annat än optimal uppladdning inför Lidingöloppet gick starten från Koltorp 13:50. De första kilometerna gick på 9:17 och terrängen kantades av löpare, lera & halka.

Vid sponsorlunchen med "Team Barilla" hade jag satt upp en rikttid på 2:45. Den kändes lite för bra även när jag satte den, men man ska väl sikta högt? Efter alla sjukdomar bestämde vi oss i alla fall för att försöka ha en behaglig resa och avsluta klassikern på den säkra sidan.


Måste säga att det gjorde vi kanonbra! Vi höll ungefär samma tempo loppet igenom och jag tror ingen av oss direkt var andfådd. Däremot började benen kännas av vid 17 kilometer samt begynnande blåsor och blånaglar. Innan dess hade vi till och med sjungit lite i spåren till "Fest hos Abdullah" och "Dansa Kuduro". De andra löparna måste ha trott att vi var mer eller mindre galna!

Innan loppet hade vi bestämt att vi skulle gå i Abborrbacken och Karins backe. De var något att bita i, även om jag kanske tycker att de var lite överskattade. Jag skulle tro att det beror på de fina utmaningar som Vitbergsterrängen här hemmavid har bjudit på!

Vi kom i mål på 3:21:15 och var riktigt nöjd och glad! Både Lidingöloppet och den svenska klassikern avklarad! Dock värkte benen inte mindre och skavankerna på fötterna gjorde sig påminda. Efter att ha hittat igen en försvunnen klädpåse och lite små frustration kring kön till bussen så var vi tillbaka på hotellet vid 19-tiden. Kvällen bjöd på god mat och trevligheter! Kan absolut tänka mig att springa Lidingöloppet igen...eventuellt redan nästa år!



Lite skavanker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar