torsdag 17 maj 2012

Dubbla pass...

 Idag var det dags för dubbla träningspass. Tror att sist det inträffade var på träningslägret i Arvidsjaur i januari. Första passet var simning, 120 längder = 3 kilometer. Det kantades som vanligt av funderingar hur många längder vi simmat (Vi tar tacksamt emot en kulram!), snabbsimmare, bollar som kastades och flytande plåster. Angående det sistnämnda så tror jag Camilla hade tänkt avsluta passet efter 2 kilometer då hon fick syn på detta plåster! Men hon bet ihop & vi klarade målet! Lika obehagligt som vanligt att stiga upp ur vattnet...ostadigt och kraftlöst!

Efter simningen blev det en Gainomax och lite senare ett Maxmål! Därefter var det dags att samla kraft till löppasset! Där blev det premiär i terränglöpning. Riktigt härligt att faktiskt slippa asfalten, dock var det fortfarande snö, is & blött värre i spåren. I slutet av rundan så lyckades jag hamna med båda fötterna i "vattengraven", spänsten var inte på topp! Så mina nyskor ser inte längre vita & fina ut! Blev inte helt utdömd av min löparkompis, utan bara en grej att han va lite besviken att jag inte hakade på i en rejäl uppförbacke! Men om jag inte hade simmat 3 kilometer innan, så hade jag så klart gjort det! Nu är det bara att ladda till cyklingen i helgen & visa vår inbjudna träningsgäst vad vi går för! Vi kommer INTE att undvika uppförsbackar!

Efter passet
Före passet

2 kommentarer:

  1. Jag försökte snarare skylla på plåstret för att få ge upp haha

    SvaraRadera
  2. Nu kommer det fram...haha! :)

    SvaraRadera