tisdag 1 maj 2012

Åter i skidspåret & på cykeln...

I helgen har löparskorna och cykeln fått vila då jag har varit i Tärnaby. Istället besökte jag skidstadion på Vikmyran & åkte lite längd. Var nog en bra idé både för att vila sittbenen & fotlederna!












I lördags var det riktigt härligt med nypistade spår & solsken! De andra två dagarna var det också härligt, dock inte nypistat & helt klarblå himmel, men desto hårdare & snabbare spår! Jag förstår verkligen varför jag en gång i tiden valde att ägna mig åt längdåkning, helt fantastiskt på vårkanten!





Dock ställdes jag lite på prov i deras utförsbackar (fyra varningar 5 kilometerspåret om brant utförslöpa). Jag har aldrig varit någon fartraket utför & snabbt ställdes plogen in! Men men, det var bara att bita ihop & inse att man måste öva för att lära sig!




Efter dessa dagar i skidspåret & cyklister vid vägkanten så jag var riktigt sugen på att fara ut på cykeln. Detta resulterade i ett sms till Camilla på hemvägen. Snabbt bestämde vi oss för att ta en runda - denna gång via Klutmark och Medle. Även den slutade på ungefär 3 mil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar