söndag 11 mars 2012

Tjejträning

Tog mig i kragen efter en slapp söndag och drog till gymmet för lite konditionsträning. Körde rodd 15 min som uppvärmning sen 40 min på löpbandet. Provade köra intervaller för att se om kroppen piggare idag och det funkade faktiskt riktigt fint. Så fint att jag bokade in 55 min spinning imorgon.

Efter träningen satt jag och stretchade i omklädningsrummet när alla andra kom från passen. Överhörde när en tjej pratade med sin vän om sin killes träning och om hur han hade åkt Vasaloppet för en vecka sedan och hur han nu ska genomföra klassikern. Vännen var då väldigt snabb med att fråga om inte tjejen också ska göra en tjejklassiker. Det är här jag blir så fundersam. Absolut inte för att det är sämre att göra tjejversionen utan bara för att det mest antas att om man är tjej  så ska man genomföra de kortare loppen. Vet inte hur många jag har varit tvungen att rätta, nej det är inte tjejvasan jag ska åka utan öppet spår. Nej det är inte tjejklassikern vi ska göra utan en helt vanlig klassiker. Jag kommer aldrig att vara den som jagar bästa tiden utan för mig är det själva utmaningen att se vad kroppen orkar och garanterat att vi flesta klarar mycket mer än vad vi tror.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar