onsdag 21 mars 2012

Tillbakablick - Vätternrundan 2007


Starten gick 00:02 från Motala. Resan ner till Jönköping gick rätt bra. Vi cyklade i bredd & sjöng Markoolios låt "Ingen sommar utan reggae". Dock måste vi ha cyklat i lite ojämn takt, eftersom vi fick frågan av Peter Jidhe om vi cyklade intervaller.
I Jönköping lyckades vi följa en klunga, så att vi hamnade i en fruktansvärd brant backe, där vi till slut hoppade av cyklarna för att konstatera att vi cyklat fel. Vart de andra tog vägen kan man undra än idag?

Efter Hjo började problemen komma för min del - det var som om någon hade stuckit in en kniv i vardera knä. Efter några mil som kantades av gråt & frustration lyckades jag till slut bita ihop & bestämma mig för att fullfölja.

När det var ungefär två mil kvar var det den andra Johannas tur att ifrågasätta vad vi höll på med, så då var det min tur att försöka vara den stöttande. Kort därefter kunde vi ha knäckts totalt av kommentaren "Heja Johanna & Johanna!" av en av våra kamrater som cyklat om oss med 4 timmar.

Men vi tog oss i mål på tiden 13:12. Tanken direkt efter målgång var att detta ska jag aldrig göra igen! Nu är anmälan dock gjord & jag kände mig rätt stolt när jag fyllde i att jag gjort ett lopp tidigare! Så man ska aldrig säga aldrig! Målet för denna runda är i alla fall att komma i mål & fullfölja klassikern!

Detta tar jag med mig till årets Vätternrunda:
* Rätt storlek & inställningar på cykeln - förhoppningsvis bättre i knäna!
* Stanna & äta ett mål mat - INTE bara sönderklippta bars!
* Lära sig byta slang innan loppet - INTE bara ha med sig en reservslang & INTE kunna byta den om oturen är framme!
* Försöka fixa ett bättre målfoto än senast...HAHA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar