onsdag 7 mars 2012

I fädrens spår...


Starten gick 7:22:17 från Sälen. Första backen & sträckan kantades av frustration, då det knappt gick att ta sig framåt. Mitt mål från början med loppet var att ta sig i mål, men jag började efter ett tag inse att tävlingsmänniskan Johanna smög sig på.

I Mångsbodarna var jag tvungen att uppsöka sjukvård på grund av en begynnande blåsa på vänster tumme. Där kom frågan hur många mil jag åkt innan loppet och svarade ungefär 20 mil. Fick svaret "Oj, oj..." Började få lite negativa tankar & det blev inte bättre av att jag kort därefter drogs in i ett fall där jag slog till ändan & knäet. Men det var bara att bryta ihop & komma igen...

Därefter gick loppet helt ok fram till en rejäl svacka mellan Oxberg och Hökberg. Men efter lite kaffe började energin återfinna sig igen! Konstigt nog kändes sista sträckan bäst & jag hade turen att få mig i mål under sju timmar, 6:57:01. Vädret, föret och vallningen var kanon loppet igenom! Dock kan jag lova att det kändes i kroppen när skidorna togs av efter mållinjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar